Niektóre książki robią po prostu furorę. Stają się prawdziwymi bestsellerami, po które sięga mnóstwo osób. Czasami dzieje się tak z niektórymi pozycjami z literatury pięknej, innym razem to poradnik dotyczący wychowywania dzieci, albo uprawy roślin, jak hitowa „O roślinach. Domowa uprawa”, która jest swoistym albumem ze zdjęciami florystycznych dzieł dwóch młodych mężczyzn, prowadzących w jednym z polskich miast swoją kwiaciarnię.
Największe bestsellery z księgarni wysyłkowej
Każdy autor chciałby mieć przynajmniej jeden bestseller. Książki bestsellery na długo bowiem zapadają w pamięć opinii publicznej, robi zamieszanie w mediach. Po prostu się o nich mówi, pisze na blogach, pokazuje jej zdjęcia na instagramie. Wszystko to jeszcze mocniej zachęca kolejnych czytelników, by się z nią zapoznać. Niektóre nazwiska autorów już same w sobie kojarzą się z bestsellerem. Tak jest na przykład z Danem Brownem, który znany jest chyba każdemu przeciętnemu współczesnemu człowiekowi, nie będącemu na bakier z kulturą. I choć wielu krytyków nie zostawia suchej nitki na literaturze tego autora, liczba sprzedanych książek z jego nazwiskiem na okładce mówi wszystko. Każda kolejna jest hitem sprzedażowym i w mgnieniu oka podbija serca kolejnych osób. Najnowsza „Początek” również świetnie sobie radzi w rankingach sprzedaży.
Przepis na bestseller
Gdyby istniał przepis na bestseller, z pewnością każdy autor chciałby go poznać. O to przecież chodzi – by ludzie kupowali, mówili o książce, by nią żyli. Nie zawsze musi ona coś zmienić w ich życiu. Obecnie niewielu autorów do tego aspiruje, no chyba że piszą literaturę poradnikową, psychologiczną. Ważne, by książka była doskonałą rozrywką. By chciało się do niej usiąść po trudnym dniu w pracy, by czytanie przynosiło relaks i odpoczynek. Czasami bestseller to też pozycja doskonale już znana, wydana na nowo po latach. Świetnym przykładem będzie książka o Reksiu, piesku znanym z kultowej polskiej kreskówki, która jest tak chętnie kupowana. Współcześni dorośli, dorastający w latach 80-tych czy 90-tych, którzy teraz mają małe dzieci, kupują dla nich takie książeczki, wiedzeni oczywiście głównie sentymentem i wspomnieniami własnego dzieciństwa. Zatem przepis na bestseller, jaki księgarnia online sprzedaje częściej niż inne, wydaje się być prosty. Emocje. To one skłaniają czytelnika do zakupu książki. Emocje związane ze wspomnieniem dobranocki sprzed 25 lat. Emocje związane z nazwiskiem autora, który już kilkakrotnie zafundował doskonałą rozrywkę, która do późna w nocy nie pozwoliła zgasić lampki nocnej obok łóżka. Emocje związane z zachwytem nad pięknem kwiatów, kompozycji z roślin, kunsztu florystów, oraz wyjątkowo atrakcyjnego wydania. Bo również strona wizualna książki ma znaczenie. Atrakcyjnie wydana, w ładnej okładce, najlepiej grubej, przyciąga wzrok i skłania do zakupu. Zatem nie tylko zawartość decyduje o tym, czy książka stanie się bestsellerem. To, jak została wydana, jakiego użyto papieru, ile włożono wysiłku w projekt okładki, ma też znaczenie.