Responsive Web Design – jak wykorzystać potencjał RWD w swoim sklepie internetowym

W ostatnich latach zauważyć można bardzo duży wzrost sprzedaży urządzeń mobilnych jak telefony, tablety oraz czytniki e-booków. Taka sytuacja ma bardzo duży wpływ na rozwój internetu oraz technologii tworzenia stron i sklepów internetowych. Wg badań, jakie zostały opublikowane przez Gemius w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” już około 41% transakcji dokonywanych przez urządzenia mobilne dokonywana jest z telefonów. Jak wykorzystać ten potencjał radzi białostocka Agencja Interaktywna WiWi.

Graf1

Gigant z Mountain View, czyli firma Google w 2015 roku opublikowała swoje wytyczne dla webmasterów [https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl] w których szczególną uwagę zwrócono na dostosowanie nowoczesnych serwisów internetowych do różnych rozdzielczości oraz urządzeń. Każda strona www powinna prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych i dostosowywać się do ich ekranów i rozdzielczości. Z uwagi na wytyczne Google coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na implementację w swoich sklepach funkcji RWD.

Jakie korzyści przynosi posiadanie sklepu responsywnego?

Najważniejszą z nich jest oczywiście wygoda klientów. Dzięki dostosowaniu sklepu do rozdzielczości urządzeń przenośnych ułatwiamy naszym klientom poruszanie się po nim, tym samym zachęcając do zakupu w naszym sklepie. Co więcej, wprowadzenie 21 kwietnia 2015 roku nowego algorytmu wyszukiwarki Google zmieniło w znacznym stopniu wyniki wyszukiwania. Obecnie strony i sklepy internetowe, w których wykorzystano technologię RWD są wyżej promowane w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Graf3

Bardzo interesującą ofertę sklepów spełniających wytyczne Google znajdziemy na stronie Agencji interaktywnej WiWi. Agencja na swoim koncie ma około 100 udanych projektów sklepów opartych o silnik PrestaShop oraz stron internetowych i portali dostosowanych do wyświetlania na dowolnym urządzeniu mobilnym. Każdy z wykonywanych przez Agencję interaktywną WiWi serwis wzbogacony jest o indywidualnie przygotowaną szatę graficzną oraz dodatki poprawiające funkcjonowanie i użytkowanie sklepu internetowego. Portfolio znajduje się na stronie http://wiwi.pl/strony-www/sklepy-internetowe/

end

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ